NYA - Styrk din markedsværdi

Pris: 1.000,00 kr.
Ledige pladser: 18
Tilmeldingsfrist: 11.08.2017

Kun for Network of Young Academics. Et netværk for dig, som ønsker at investere i din karriere – også på lang sigt.

På fire sammenhængende sessions får du:

•Udarbejdet en konkret plan og defineret tiltag, der vil styrke din karriere
•Inspiration – Sådan styrker du din markedsværdi
•Refleksion med andre ligesindede – hvad er det rigtige for mig at gøre.

De fire sessions er selvstændige forløb, som hver gang munder ud i konkret karriereplanlægning. Møderne er også et sammenhængende forløb, hvor du som deltager udvikler dine karriereplaner i dialog med de andre deltagere og derved samtidig får styrket dit faglige netværk.

Tema og indhold på de fire After Work Sessions

Markedsværdi - Hvordan styrker jeg min markedsværdi
Du får på denne første session en generel introduktion til, hvordan du øger din markedsværdi – set fra en Head Hunters perspektiv. Vi ser på konkret på, hvordan man her vægter forskellige karriereinvesteringer. Aftens samtalepartner: Morten Andersen, Head Hunter og partner i UniqueConsult A/S. Aftens udbytte: Hvordan gør man sig interessant ude på jobmarkedet – hvad er det de førende virksomheder leder efter. Hvordan planlægger man sin karriere på både kort og lang sigt.

Netværk – Skab en strategi for dit netværk
Anden session handler om at få styr på dit netværk. Det vil sige, at få en systematik i forhold til de mange professionelle relationer du har, og en plan for hvordan du mest hensigtsmæssigt kan arbejde med dit netværk. Vi ser også på hvordan man opbygger og vedligeholder relationer. Aftens samtalepartner: Tore Wanscher, netværksekspert og partner i Wanscher & Nielsen. Tore er samtidig gennemgående vært for de fire sessions. Aftens udbytte: En afklaring i forhold til styrker og svagheder ved dit eksisterende netværk. En plan for det videre arbejde med dit netværk. Gode råd til en fornuftig netværksadfærd.

Intern profilering - Karrieremulighederne i egen organisation
Denne aften handler om din mest oplagte karrieremulighed – den organisation du er ansat i. Med et konkret udgangspunkt omkring medarbejdersamtalen ser vi på, hvordan du mest hensigtsmæssigt og i samspil med din ledelse kan blive en endnu mere attraktiv medarbejder. Fokus på prioriteringer, værdier og livsfaser. Aftens samtalepartner: Per Jacomo, HR Partner i Nordea Liv & Pension. Aftens udbytte: Plan for din næste medarbejdersamtale samtale samt et øget fokus på, hvordan du kan udvikle din karriere indenfor for din egen organisation.

Ekstern profilering – Sådan får markedet øje på dig
Vi ser denne aften på hvordan et tidssvarende CV ser ud. Både det traditionelle og det de fleste i dag publicerer på LinkedIn. Hvad er principperne i et vellykket CV set med arbejdsgiverøjne. Hvordan skal man vægte sine meritter og hvor ofte skal man revidere m.m. Aftens samtalepartner: Helle Buus, karriereekspert i Finansforbundet. Aftens udbytte: Inspiration og konkrete håndtag til revideret CV baseret på kompetencer. Samt plan for løbende CV opdatering. Denne aften stiller vi med en professionel fotograf, som tager billeder af alle - til netop CV´et.

13. september 2017

11. oktober 2017

15. november 2017

6. december 2017

Det koster 1.000 kr. at deltage i hele forløbet (4 møder samlet betaling).

Alle dage kl. 17.30 - 20.30 i Finansforbundet. Der vil blive serveret en sandwich samt noget sødt hver gang.

Arbejdsformen
Møderne er tilrettelagt med et oplæg og en dialog med en ekspert på aftens tema, drøftelser i mindre grupper og udarbejdelse af konkrete planer. Det sidste i en skematisk form, hvor man påbegynder arbejdet på After Work Session og efter behov og ambitionsniveau kan arbejdere videre på egen hånd efter mødet.

Facilitator
Møderækken er tilrettelagt og faciliteres af partner Tore Wanscher fra Wanscher & Nielsen (www.wogn.dk). Tore har ledet og udviklet møder og netværk gennem de sidste 11 år og skrevet tre fagbøger om emnet.

Praktiske spørgsmål om indhold og form etc. er velkomne til: Tore Wanscher. Tlf.: 28 69 61 69 / Mail: tore@wogn.dk

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Sanne Krog Lund

Administrator