Ståstedet

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 176
Tilmeldingsfrist: 03.07.2017

Gå-hjem-møde: Vor tids krav om konstant udvikling blev udfordret, da professor Svend Brinkmann for et par år siden udgav bogen ”Stå fast”. I bogen opfordrer Brinkmann til modstand mod tidens omsiggribende udviklingstvang og positivitet. Men bogen efterlod også nogle spørgsmål: Hvad er værd at stå fast på her i livet, og hvad har et menneske pligt til at gøre?

Svend Brinkmann forsøger med foredraget at give nogle svar på disse eksistentielle spørgsmål, der samtidig kan ses som en kritik af tendensen til at gøre alting til et middel frem for at være et mål i sig selv.

Han præsenterer også ti værdier, som er værd at stå fast på. Det er blandt andre værdighed, frihed, kærlighed, tilgivelse og sandhed. De bør opfattes som værdifulde i sig selv – også i vores forandringsfokuserede tid.

Foredraget tager udgangspunkt i tilværelsen som helhed, men kommer også mere specifikt ind på det moderne menneskes udfordringer med at finde ståsteder i arbejdslivet.

Program:

Kl. 16.30 - 17.00: Kaffe og kage

Kl. 17.00: Selve arrangementet går i gang

Kl. 18.30 Sandwich

Kl. 19.00: Arrangementet fortsætter

Kl. 20.00 Tak for i dag.

Underviser:

Svend Brinkmann er professor i psykologi på Aalborg Universitet. Hans forskning foregår i grænsefladen mellem psykologi, filosofi og kulturanalyse, og han er forfatter til en lang række bøger og artikler om disse emner.

Foredragsholder

Svend Brinkmann

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Lisa Maria Dalby