Samtalen som redskab - Modul I

Pris: 0,00 kr.
Udsolgt
Tilmeldingsfrist: 06.05.2017

Samtalen som redskab (10 ECTS-point)

Der finder mange forskellige samtaler sted i organisationer. Og som tillidsmand kan du stå i situationer, hvor medlemmer er til samtaler, der har ansættelsesretlige konsekvenser, du kan have samtaler med medlemmer og måske ledere, hvor de har brug for sparring eller coaching, og endelig kan der i dialogen med dine kolleger opstå behov for mere værdibaserede samtaler. Med uddannelsen får du indsigt i de forskellige behov for kommunikation – f.eks. som personaleleder og som medarbejder – og du kan vurdere, hvilken kommunikation, der er behov for i den konkrete situation.

Denne uddannelse giver dig forskellige værktøjer til at føre og indgå i samtaler. Du bliver klædt på til at vurdere, hvilken type kommunikation og samtaleteknikker, der er behov for alt efter den enkelte samtales karakter. Du får viden, der gør dig i stand til at reflektere over, hvilken position og rolle du skal indtage i de forskellige situationer. Du får også kompetencer til at reflektere over virkningerne af samtaler i organisationen.

Indholdet i uddannelsen er:

·         Samtaler som psykologiske kontrakter

·         Bedømmelses- og medarbejdersamtaler

·         Krav til samtaler, der har ansættelsesretlige konsekvenser

·         Dialogværktøjer

·         Brug af udviklende og coachende samtaler

·         Etik i samtaler

Faget ”Samtalen som redskab” er et valgfrit modul på Akademiuddannelsen i HR, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Det gennemføres over seks undervisningsdage (3 moduler á 2 dage) med hjemmeopgaver imellem. Det afsluttes med en erhvervscase, der er en mindre skriftlig opgave (2 sider), der er afsæt for dialog til en mundtlig eksamen. Du skal forvente at sætte tid af til at læse op til 400 sider, gennemføre eksperimenter i egen organisation, skrive en opgave på 2 sider og gå til eksamen.

Tilmelding / eksamen

Du tilmelder dig kun til Modul I, men der er vigtigt at du kan deltage på alle moduler samt til eksamen. Når du tilmelder dig, skal du huske at oplyse om du ønsker at gå til eksamen.

Modul I: Den 7. - 8. juni 2017 på Kobæk Strand

Modul II: Den 29. - 30. august 2017 på Kobæk Strand

Modul III: Den 4. - 5. oktober 2017 på Kobæk Strand

Eksamen afholdes den 1. og 2. november 2017 i Finansforbundet

Finansforbundet sørger for at tilmelde dig til Modul II og III samt til eksamen.

Målgruppen

Tillidsmænd, som har gennemgået hele grunduddannelsen og kredsbestyrelsesmedlemmer.

Husk at orientere din virksomhed når du melder dig til, eller hvis du efterfølgende melder afbud.

Underviser
Geert Mørk fra Erhvervsakademiet Lillebælt er gennemgående underviser. Han er cand.scient fra SDU og Københavns Universitet i arbejdsmiljø og trivsel, er uddannet systemisk coach og tillidsrepræsentant.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Camilla Striib Jensen

Kursusadministrator