Klar i spyttet på talerstolen

Kobæk Strand, Kobækvej 85, 4230 Skælskør
Dato: 23. november 2017 kl. 10:00 til 24. november 2017 kl. 16:00
Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 14
Tilmeldingsfrist: 22.11.2017

Måske har du været på en masse kurser om god kommunikation og præsentationsteknik, men føler alligevel ikke, at du kan ramme hovedet på sømmet i den korte tale eller præsentation? Måske forbereder du dig meget grundigt inden din tale, men oplever alligevel at være bundet af manuskriptet og ikke kunne fange dine lytteres interesse? Måske har du prøvet at tale for en større forsamling mange gange, men er stadig usikker og nervøs, når du træder op på talerstolen?

Som kredsbestyrelsesmedlem skal du kunne levere dit budskab skarpt, præcist og sikkert på 5 minutter fra talerstolen. Med kort tid til rådighed er det afgørende at brænde igennem og skille sig ud, hvis dit budskab ikke alene skal trænge ind, men også skal sætte sig fast i hovedet på dine lyttere. Men hvordan udnytter du bedst den korte tid, og hvordan får du dit publikum til at huske dig og dit budskab efterfølgende?

Denne uddannelse er for dig, der gerne vil blive bedre til at levere en overbevisende, klar og vedkommende tale på kort tid. Men det er også en uddannelse til dig, der vil lære at gribe situationen og tale ind i det, der sker omkring dig, lige nu og her. På to dage arbejder vi gennem retoriske værktøjer og praktiske øvelser med at brænde igennem fra talerstolen.

Du får

• grundigt indblik og træning i de væsentligste retoriske værktøjer
  • kvalitet frem for kvantitet: Vi arbejder med at forfine og styrke få, velvalgte værktøjer og metoder - og blive rigtig gode til dem
  • træning, der imødekommer dine personlige, specifikke udfordringer som taler
  • mulighed for at vælge mellem flere mindre workshops med forskelligt fokus for at styrke netop dine svageste sider
  • identificeret de forskellige talerstole, du taler fra, og lærer at tilpasse din tale til forskellige situationer

Du får en hjemmeopgave forud for uddannelsen.

Underviser
Konsulent fra Rhetor

Målgruppe
Målgruppen for denne uddannelse er Tillidsmænd, som har gennemført Grunduddannelsen