Konfliktforhandling

Pris: 0,00 kr.
Ledige pladser: 11
Tilmeldingsfrist: 12.09.2017

Som tillidsmand eller arbejdsmiljørepræsentant møder du ofte konflikter på din arbejdsplads. De er en naturlig del af vores hverdag, og du er en oplagt medspiller. Men hvordan undgår du at blive en del af konflikten, hvordan opnår du rollen som konstruktiv og løsningsorienteret assistent?

Efter kurset kan du med gode mæglingsteknikker assistere kolleger i konfliktfyldte situationer og bistå med at finde konstruktive og positive løsninger. Din tidlige og hjælpsomme assistance vil bidrag til forbedring af relationerne og et godt arbejdsmiljø.

På kurset starter vi med dine muligheder for at assistere andre i at håndtere og bilægge deres konflikter gennem forløb, der henter inspiration fra mediation og andre former for mægling. Rejsen igennem et godt mæglingsforløb bliver gennemgået og trænet. Der arbejdes med de teorier, der ligger til grund for god konflikthåndtering. Du får kendskab til nogle hjælpsomme teknikker, som du også kan bruge i mange andre sammenhænge end i egentlige mæglingsmøder.

Vi træner i:

• at forstå konflikter, og hvordan de påvirker os på godt og ondt
  • konstruktive handlemåder, når konflikterne er opstået - som assistent i andres konflikter
  • hvordan du hjælper du dine medlemmer som mægler
  • den mæglende samtale - fra start til aftale mellem parterne.

Målgruppen
Tillidsmænd, som har gennemgået hele grunduddannelsen, arbejdsmiljørepræsentanter, som har Arbejdsmiljøuddannelsens modul I og II, kredsbestyrelsesmedlemmer og SUB.

Undervisere
Adjunkt og mediator Lin Adrian og forhandlingsrådgiver Søren Viemose

Husk at orientere din virksomhed når du melder dig til, eller hvis du efterfølgende melder afbud.

Kontakt os, hvis du har nogen spørgsmål

Camilla Striib Jensen

Kursusadministrator