Studerende

Er du studerende og under 30 år, kan du være gratis medlem af Finansforbundets A-kasse. Meld dig ind med det samme.

Har du været medlem i mindst et år, når du afslutter din uddannelse, får du ret til dagpenge med det samme. Venter du med at melde dig ind, til du er færdiguddannet, får du en måneds karens og mister derved en måneds dagpenge på op til 15.440 kr. – og det ville jo være rigtig ærgerligt, hvis du kunne have været gratis medlem.

Du skal være medlem af a-kassen i mindst 12 måneder, for at du kan få dagpenge, dagen efter du er færdig med studiet. Venter du med at melde dig ind, går du glip af 13.323 kr. hvis du er ledig, når du dimitterer. Dit medlemskab er helt gratis mens du studerer, og du kan få hjælp hos FTFas jobrådgivere, som Finansforbundets A-kasse er en del af, mens du læser.

Studieliv – din guide til at komme godt gennem studiet og ud i arbejdslivet

Klik, lyt og læs dig igennem 21 relevante emner, som kan gøre dig og dit studieliv mere effektivt. Læs f.eks. om hvordan du bliver en haj til at tage notater, hvordan du lægger en plan, så du kan holde snuden i sporet, og hvordan du løser konflikter i din gruppe. Giv dig selv et godt studieliv her https://ftfa.dk/studieliv.

Over 30 år?

Er du over 30 år kan vi ikke give dig helt gratis medlemskab, men vi sparer dig for at betale administrationsgebyret, så dit medlemskab bliver en hel del billigere – 355 kr. om måneden i stedet for 448 kr. Det gælder også for dig, at du skal være medlem mindst et år forud for endt uddannelse for at få dagpengeret med det samme.

Vi anbefaler dig derfor at melde dig ind, når du har et år tilbage af din uddannelse.

Kom forrest i jobkøen

Vi ved, at du hellere vil have job end dagpenge. Og vi kender det arbejdsmarked, du bliver en del af. Derfor giver vi dig sparring, der gør dig skarp på dine kompetencer og motivation, så du hurtigt kommer i job.

Giv dig selv et godt studieliv

Meld dig ind