Som hovedregel kan du færdes på Finansforbundets hjemmesider uden at afgive personlige oplysninger.

Finansforbundets privatlivspolitik

Denne privatlivspolitik gælder for Finansforbundets hjemmesider, dvs. Finansforbundet.dk og de hjemmesider, der tilhører Finansforbundets kredse (Assurandorkredsen.dk, Danskekreds.dk, Jyskebankkreds.dk, Kredsnordea.dk, Kredsoest.dk, Kredsvest.dk, Nykreds.dk, Sparnordkreds.dk, Sydbankkreds.dk).

Hvilke oplysninger indsamler vi?

Som hovedregel kan du færdes på Finansforbundets sider uden at afgive personlige oplysninger (dvs. oplysninger, der kan bruges til at identificere dig som person, eks. for- og efternavn, privatadresse eller anden fysisk adresse, e-mail-adresse, medlemsnummer eller lignende oplysninger).

Visse funktioner på hjemmesiderne kræver dog, at du angiver personlige oplysninger f.eks.:

• Når du skal logge på (f.eks. for at få adgang til Feriebørsen, redigering af medlemsdata eller Tillidsmandsværktøjskassen), har vi brug for at kunne identificere dig entydigt vha. NemID eller dit personlige brugernavn og password
  • Når du skal tilmelde dig et nyhedsbrev, skal vi kende din e-mail-adresse og dit navn for at kunne identificere dig entydigt og sende nyhedsbrevet til dig
  • Når du skal tilmelde dig et arrangement/kursus, beder vi dig om de oplysninger, vi har brug for for at kunne tilmelde dig

Grundlæggende gælder det, at vi kun beder dig om de oplysninger, der er nødvendige for at kunne levere en ydelse.

Udover ovenstående indsamler vi oplysninger, der tillader os at fremstille statistikker over brugen af vores hjemmesider. Vi fører f.eks. statistik over hvor mange brugere, der besøger hjemmesiden, hvilke sider der bliver vist mest, flest benyttede søgeord m.v. Statistikken indeholder ikke nogen oplysninger, der kan relateres til dig som enkeltperson og anvendes udelukkende til at hjælpe os med at gøre hjemmesiden bedre.

At huske dit medlemsnummer, hvis du vælger at det skal huskes (på login siden)                                                           10 år eller indtil du skifter valg på login siden Finansforbundet
Mens vi gennemfører brugerundersøgelser på hjemmesiden: At huske, om du allerede har set brugerundersøgelsen og lukket den. I 180 dage eller når vi starter en ny brugerundersøgelse. Finansforbundet

At lave statistik over brugen af hjemmesiderne, herunder:

• at kunne se, om en bruger har besøgt hjemmesiderne før
  • at kunne se, hvilke sider en bruger besøger i løbet af sit besøg
  • at kunne se, hvilken hjemmeside (hvis nogen) en bruger kom fra, når han starter sit besøg på vores hjemmesider

Du skal dog være opmærksom på, at ændringer i din browser kan betyde, at funktioner på vores hjemmeside ikke længere virker optimalt.

Sikker kommunikation til Finansforbundet

Du bør være opmærksom på, at dine meddelelser sendes ukrypterede, når du benytter de normale kontaktfunktioner på finansforbundet.dk.

Når du indsender oplysninger om dig selv via en formular på hjemmesiden, så sendes informationerne altid krypteret (via HTTPS).

Hvem videregiver Finansforbundet oplysninger til?

Dine personlige oplysninger behandles altid fortroligt og sælges ikke til tredjepart. I det omfang lovgivningen kræver det, videregiver Finansforbundet oplysninger til de relevante myndigheder.

Data opsamlet via Work Life Investment Universe

Når du booker en karrieresamtale, accepterer du, at Finansforbundet får adgang til resultaterne af dine øvelser. Din karrierevejleder skal bruge resultaterne som afsæt for samtalen. Finansforbundet anvender dine data til at sende dig karriereinformation, der er relevant i forhold til dine resultater. Det kan eksempelvis være information om relevante kurser, arrangementer o. lign.

Vi behandler naturligvis dine data fortroligt.

Det er muligt at få slettet dine data, hvis du sender en mail til Work Life Investment.

Spørgsmål til persondatapolitikken?

Du er velkommen til at kontakte Finansforbundets webredaktion.

Kontakt Webredaktionen

Få informationer slettet

Vil du have de oplysninger, vi har om dig slettet, er du velkommen til at kontakte Service og administration.

Kontakt Service og administration

Få svar på spørgsmål om privatlivspolitik

Webredaktionen
webredaktionen@