Søg job i Finansforbundet

Se ledige stillinger i Finansforbundet.

​​​​​Du er altid meget velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til HR i Finansforbundet på hrm@finansforbundet.dk.

Økonomielev

Finansforbundet, der er en faglig organisation for ansatte indenfor det finansielle område, søger en frisk og energisk elev til kontoruddannelse med speciale i økonomi.

Din uddannelse

Som økonomielev bliver du ansat i økonomi, hvor der er 5 ansatte. Her vil du gennemgå en praktisk uddannelse, der tager to år. Sideløbende med din praktiske oplæring følger du en planlagt obligatorisk skoleundervisning, og i løbet af din uddannelse vil du gradvist få større ansvar og flere selvstændige arbejdsopgaver. Din uddannelse afsluttes med en fagprøve.

Dine opgaver vil have særlig fokus på økonomi og regnskab, herunder:

• Håndtering af bilag og betaling af regninger
  • IT-værktøjer og økonomisystem
  • Fakturering
  • Afstemning
  • Budgetprocedurer
  • Regnskaber og økonomistyring
  • Afregning til offentlige instanser, herunder moms og skat
  • Lønbogholderi

Hvordan kvalificerer du dig?

Fagligt: Vi forventer, at du har bestået en gymnasial uddannelse f.eks. EUX, HHX eller STX suppleret med EUS/HGS eller tilsvarende, med et godt resultat. Derudover vil det være en fordel, hvis du har erhvervserfaring fra et fritidsjob eller lignende, så arbejdslivet ikke er nyt for dig. Du har flair for tal, har erfaring med diverse IT-værktøjer, og behersker dansk flydende i både skrift og tale.

Personligt er du engageret og initiativrig, positiv og serviceminded og har masser af gåpåmod. Du har lyst til udfordringer, kan lide at tage ansvar og vilje til hele tiden at blive dygtigere. Vi forventer, at du evner at arbejde selvstændigt, når den fornødne oplæring har fundet sted.

Hvad tilbyder vi?

Du bliver en del af Økonomi, hvor du får en spændende uddannelse med mange forskellige opgaver på en arbejdsplads med attraktiv aflønning og arbejdsvilkår i henhold til intern overenskomst. Arbejdstid mandag til torsdag fra kl. 8.30 – 16.00 og fredag fra kl. 8.30 – 15.00.

Vil du vide mere, kan du kontakte økonomikoordinator Christian Helth Louby på 3266 1362.

Ansøgningsfrist onsdag den 1. maj 2019.
Tiltrædelse f.eks. 15. august 2019, eller snarest derefter.

Motiveret ansøgning og eksamensbeviser mærket "Elev" sendes til HRM@finansforbundet.dk att. Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende i på Applebys Plads 5, 1411 København.

I Finansforbundet tror vi på fællesskabet. Vi sætter medlemmerne i centrum og varetager deres interesser ved at samarbejde med andre. Vores formål er at udvikle det finansielle område, så det tjener mennesket – ikke omvendt.  Vi er omkring 140 medarbejdere i forbundets sekretariat, der alle har fokus på at give vores mere end 53.000 medlemmer professionel sparring, rådgivning og uddannelse, så de selv kan skabe et godt og udviklende arbejdsliv.

Studentermedhjælper til Work Life Investment

Interesserer du dig for uddannelse, læring og udvikling i den finansielle sektor? Og er du nysgerrig efter at vide mere om det og om arbejdet i en politisk organisation? Skriv til os - måske er du den studentermedhjælper, vi søger i Finansforbundet.

Vi søger en studentermedhjælper, der kan deltage i sikringen af administration af Finansforbundets uddannelsesaktiviteter, som omfatter både kurser, temadage, karrieresamtaler, konferencer og fyraftensmøder. Derudover vil du indgå i et tæt samarbejde med områdets uddannelseskonsulenter i forhold til deres opgaver. Der er stor mulighed for at påvirke indholdet i dine arbejdsopgaver, alt efter initiativ og interesse.

Som studentermedhjælper vil du komme til at indgå i arbejdet med udvikling og evaluering af Finansforbundets konkrete uddannelsesaktiviteter samt generel udvikling af kursusadministrationen, ligesom du naturligt forventes at medvirke til den øvrige drift samt koordinering af forskellige IT-systemer, bl.a. vores medlemssystem.

Hvem er du:

Du er studerende – enten ved at færdiggøre din bachelor, eller netop begyndt kandidatuddannelse med fokus på udvikling, forandringsprocesser, organisation, læring og/ eller uddannelse. Arbejdsopgaverne kræver, at du er struktureret og serviceminded i din tilgang.

Måske har du allerede opnået erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med kommunikation, IT, administration, koordinering mellem forskellige samarbejdspartnere eller lignende.

Det er vigtigt for os, at du både er nysgerrig, handlekraftig og leverer arbejde af høj kvalitet. Driftsopgaver keder dig ikke, og du bevarer koncentrationen, både når du arbejder med projekter, der skal følges til dørs, eller når du støder på nye udfordringer, der skal løses.

Vi lægger vægt på selvstændighed og initiativlyst, men også fleksibilitet, udadvendthed og stærke kommunikative evner.

Du vil som studentermedhjælper få:

• medansvar for specifikke opgaver inden for forskellige uddannelses – og karriereaktiviteter
  • mulighed for at indgå i faglig udvikling af Finansforbundets uddannelses- og karrieretilbud
  • indsigt i og erfaring med at arbejde i en politisk organisation med mange muligheder og udfordringer
  • ansættelse 15 timer pr. uge med stor fleksibilitet i forbindelse med eksamensperioder.

Vil du vide mere, kan du kontakte områdechef Kristina Laksàfoss Søgaard på tlf. 3052 6260 eller kls@finansforbundet.dk .

Ansættelses så hurtigt som muligt. Ansættelsessamtaler holdes løbende.

Ansøgning, CV og karakterudskrift fra uddannelsesstedet - mærket "Studentermedhjælp – WLI" - sendes til hrm@finansforbundet.dk , att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Studentermedhjælper til stabsfunktionen

Stabsfunktionen i Finansforbundet søger en studentermedhjælper med start hurtigst muligt.

En af dine primære opgaver vil blive over en periode at registrere og skabe system i diverse historiske dokumenter, publikationer og billeder i vores arkiv – et lille biblioteksprojekt.

Derudover vil der være forefaldende kontoropgaver, som fx forberedelse af mødemateriale, mindre skriveopgaver, mødebooking, informationssøgning og lignende. Der kan også være mulighed for dels at indgå i forskellige typer af udviklingsopgaver, afhængig af interesse og kvalifikationer, dels at deltage i forberedelse og praktisk afvikling af større møder eller konferencer.

Din profil

Vi forestiller os, at du studerer informationsvidenskab eller kommunikation og digitale medier: informationsvidenskab. Som person er du proaktiv og serviceminded, i stand til at arbejde selvstændigt og systematisk, og har stærke skriftlige og it-mæssige kompetencer.

Vi tilbyder

Finansforbundet er en fagforening, som organiserer ansatte på det finansielle område. Vi er ca. 140 medarbejdere i sekretariatet på Christianshavn. I stabsfunktionen løser vi en lang række opgaver tæt på den administrative og politiske ledelse.

Du vil som studentermedhjælper:

• indgå i et lille team af kolleger, som har en uformel omgangstone og en travl, men spændende hverdag
  • få indsigt i og erfaring med at arbejde i en politisk organisation med mange muligheder og udfordringer
  • få ansættelse 15 timer om ugen med mulighed for fleksibel tilrettelæggelse, bl.a. i forbindelse med eksamensperioder.

Vil du vide mere

Politisk rådgiver Christine Pihlkjær Jensen kan kontaktes for yderligere informationer via mail, cpj@finansforbundet.dk.

Ansøgningsfrist senest tirsdag den 9. april 2019.

Ansøgning, CV og karakterudskrift - mærket "Studentermedhjælp – Stab" - sendes til hrm@finansforbundet.dk, att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Sælger til værdiskabende salg/service

Finansforbundet intensiverer fortsat fokus på hvervning og service. Du bliver en del af et område med fokus på at skabe medlemsrejser, hvor salg og loyalitet er i balance. Salgs- og serviceoplevelsen skal føles oprigtigt nærværende. Du møder primært potentielle såvel som eksisterende medlemmer på telefonen, og finder glæde og motivation i arbejde på den kanal.

Vores nye sælger skal medvirke til:

• Hvervning af nye medlemmer med stærkt afsæt i værdiskabende dialog
  • Fastholdelse af medlemmer med fokus på indsigtsgenerering og fastholdelse
  • Loyalitetsopkald med fokus på værdiskabelse og ambassadørskab
  • Deltagelse på events med fokus på leads, indmeldelser og service.

Personlige kompetencer:
Vi forventer, at du kan begå dig både blandt unge studerende og sammen med vores tillidsvalgte om hvervning i virksomhederne. Du arbejder struktureret og resultatorienteret, har et stort drive, er kontaktskabende og holder, hvad du lover. Det giver dig energi at arbejde selvstændigt og målrettet, og du brænder for at kommunikere og hverve nye medlemmer.

Du kommer med:

• Salgserfaring inden for finans, fagforening, forsikring eller lignende brancher
  • Erfaring med værdiskabende kommunikation (positiv/anerkendende salgspsykologi)
  • Dokumenteret succes inden for kundeloyalitet, salg og/eller ambassadørskabelse
  • Event-salgserfaring
  • Stærk – primært på telefonen – gerne også i mødet og på scenen.

Vi tilbyder:
En spændende og udviklende stilling med ansvar i et stærkt fagligt miljø, hvor du vil få indflydelse på din dagligdag og din faglige udvikling. Du vil indgå i et større team med fælles mål for forskellige indsatser og et forum, hvor input bliver værdsat. Her er gode muligheder for videreuddannelse og kompetenceudvikling. Vi tilbyder attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte områdechef Søren Hanager på 5085 2376 eller projektleder Mark V. Kristiansen på 4172 4335.

Ansøgningsfrist senest torsdag den 11. april 2019.
Der holdes indledende såvel som uddybende interview i uge 17.

Ansøgning og CV mærket ”Sælger” sendes til hrm@finansforbundet.dk  att. HR-Konsulent Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende Applebys Plads 5, 1411 København K.

Er du på udkig efter job i finanssektoren?

Så kig på Finansjob.dk, som altid er opdateret med aktuelle ledige jobs.

Gå til Finansjob.dk

Vil du videre med din karriere?

Har du lyst til at udvikle din karriere? Tag en karrieretest eller book en karrieresamtale.

Gå til WorklifeInvestment.dk