Søg job i Finansforbundet

Se ledige stillinger i Finansforbundet.

​​​Du er altid meget velkommen til at sende en uopfordret ansøgning til HR i Finansforbundet på hrm@finansforbundet.dk.

Økonomielev

Finansforbundet, der er en faglig organisation for ansatte indenfor det finansielle område, søger en frisk og energisk elev til kontoruddannelse med speciale i økonomi.

Din uddannelse
Som økonomielev bliver du ansat i økonomi, hvor der er 5 ansatte. Her vil du gennemgå en praktisk uddannelse, der tager to år. Sideløbende med din praktiske oplæring følger du en planlagt obligatorisk skoleundervisning, og i løbet af din uddannelse vil du gradvist få større ansvar og flere selvstændige arbejdsopgaver. Din uddannelse afsluttes med en fagprøve.

Dine opgaver vil have særlig fokus på økonomi og regnskab, herunder:

• Håndtering af bilag og betaling af regninger
  • IT-værktøjer og økonomisystem
  • Fakturering
  • Afstemning
  • Budgetprocedurer
  • Regnskaber og økonomistyring
  • Afregning til offentlige instanser, herunder moms og skat
  • Lønbogholderi

Hvordan kvalificerer du dig?
Fagligt: Vi forventer, at du har bestået en gymnasial uddannelse f.eks. EUX, HHX eller STX suppleret med EUS/HGS eller tilsvarende, med et godt resultat. Derudover vil det være en fordel, hvis du har erhvervserfaring fra et fritidsjob eller lignende, så arbejdslivet ikke er nyt for dig. Du har flair for tal, har erfaring med diverse IT-værktøjer, og behersker dansk flydende i både skrift og tale.

Personligt er du engageret og initiativrig, positiv og serviceminded og har masser af gåpåmod. Du har lyst til udfordringer, kan lide at tage ansvar og vilje til hele tiden at blive dygtigere. Vi forventer, at du evner at arbejde selvstændigt, når den fornødne oplæring har fundet sted.

Hvad tilbyder vi?
Du bliver en del af Økonomi, hvor du får en spændende uddannelse med mange forskellige opgaver på en arbejdsplads med attraktiv aflønning og arbejdsvilkår i henhold til intern overenskomst. Arbejdstid mandag til torsdag fra kl. 8.30 – 16.00 og fredag fra kl. 8.30 – 15.00.

Vil du vide mere, kan du kontakte økonomikoordinator Christian Helth Louby på 3266 1362.

Ansøgningsfrist 4. marts 2019. Tiltrædelse 1. maj 2019

Motiveret ansøgning og eksamensbeviser mærket "Elev" sendes til HRM@finansforbundet.dk  att. Annette Holck. Vores forbundshus er beliggende på Applebys Plads 5, 1411 København.

Stud.jur. med interesse for arbejds- og ansættelsesret

Interesserer du dig for arbejds- og ansættelsesretten, og vil du have erfaring med direkte juridisk rådgivning?

Den ene af Finansforbundets tre studenter er ved at færdiggøre sit speciale og fratræder snart. Vi søger derfor en stud.jur. til vores medlemsrådgivning i afdelingen Jura & Forhandling. Du vil blive ansat i et område med jurister og advokater, som beskæftiger sig med medlemsrådgivning, bl.a. individuel rådgivning om overenskomst og ansættelsesret.

Arbejdstiden er ca. 15 timer ugentligt, og planlægges fleksibelt under hensyntagen til dit studie.

Arbejdsopgaverne

Som stud.jur. skal du yde direkte juridisk rådgivning til medlemmer og tillidsvalgte inden for personalejura, arbejdsret og overenskomster. Derudover vil der forekomme forefaldende juridisk sagsbehandling samt diverse ad hoc-opgaver.

Dine kvalifikationer

Vi forventer, at du:

• Er påbegyndt kandidatuddannelsen i jura
  • Har bestået kursusfaget "Ansættelsesret"
  • Er positiv, udadvendt og har en åben tilgang til arbejdsopgaverne
  • Har evnen til at arbejde selvstændigt og struktureret
  • Har gode mundtlige og skriftlige formuleringsevner
  • Er serviceorienteret og hjælpsom.

Ansættelsessted og arbejdssted

Du ansættes i Finansforbundet på Applebys Plads 5, København K.

Vi tilbyder et spændende studiejob med stort personligt ansvar og forskelligartede opgaver i et fagligt miljø på en fleksibel arbejdsplads med attraktive løn- og arbejdsvilkår efter intern overenskomst.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte advokat Bente Kjær Koch på tlf. 32 66 14 08 eller på mobil 61 20 59 44.

Ansøgningsfrist og jobstart

Ansøgningsfrist snarest muligt og tiltrædelse hurtigst muligt. Vi holder løbende ansættelsessamtaler.

Ansøgning mærket "Stud.jur. til Jura & Forhandling" sendes til hrm@finansforbundet.dk att. HR-konsulent, Annette Holck.

Er du på udkig efter job i finanssektoren?

Så kig på Finansjob.dk, som altid er opdateret med aktuelle ledige jobs.

Gå til Finansjob.dk

Vil du videre med din karriere?

Har du lyst til at udvikle din karriere? Tag en karrieretest eller book en karrieresamtale.

Gå til WorklifeInvestment.dk