16-04-2015

Finansforbundet vil arbejde for at gøre København til fin-tech-centrum

Finansforbundet har indledt samarbejde med Københavns Kommune, Finansrådet og CFIR om udviklingen af København som et nordisk fintech centrum. ”Vi ser fintech-området som en oplagt mulighed for jobskabelse til gavn for vores medlemmer”, siger Finansforbundets formand Kent Petersen.

​Finansforbundet vil i samarbejde med Københavns Kommune, Finansrådet og CFIR gøre København til centrum for virksomheder, der udvikler digitale løsninger til den finansielle sektor. Fintech, som det hedder, har nemlig et enormt vækstpotentiale, når det gælder jobskabelse i den finansielle sektor.

”I fremtiden vil rigtig mange arbejdspladser i sektoren have teknologien som helt centralt omdrejningspunkt, og samtidig er der et enormt vækstpotentiale. Derfor ser vi fintech-området som en oplagt mulighed for jobskabelse til gavn for vores medlemmer og samfundet generelt”, siger Finansforbundets formand Kent Petersen.

I første omgang har Finansforbundet sammen med de øvrige samarbejdspartner igangsat arbejdet med at lave en analyse af potentialet ved at være et fintech-centrum.

Kontakt: Kent Petersen via Sabina Furbo på 6120 0924