15-09-2016

Copenhagen Fintech kan løfte både finanssektor og iværksættere

Den nye forening Copenhagen Fintech lanceres i dag på Finance IT Day. Det giver mulighed for at tage samarbejdet mellem fintech-iværksættere og den etablerede sektor til et nyt niveau, og det er der jobskabelse og vækst i, mener Finansforbundet.

​​Den nye forening får direktør Thomas Krogh Jensen i spidsen, og det er Finansrådet, Finansforbundet, Københavns Kommune, Spar Nord, Sparekassen Sjælland, SDC og Nets, der udgør partnerkredsen i foreningen, mens Djøf, Nordea, Festina Lente og Netcompany er sponsorer.

'Foreningen er resultatet af et langt forarbejde, og det giver helt nye muligheder for både iværksættere og finansielle virksomheder at få en solid kreds af partnere og sponsorer i ryggen med det fælles mål at styrke fintech i Danmark. Teknologien spiller en stadig større rolle for og i finanssektoren, og med Copenhagen Fintech får vi nu en organisation, der konkret skal binde parterne sammen. Det er godt afsæt for at udnytte det potentiale, der ligger for at skabe nye forretningsideér, jobs og vækst på et område, hvor konkurrencen om nogen er global, og det er jo faktisk noget af det, vi som samfund i allerhøjeste grad har brug for', siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Copenhagen Fintech lancerer i løbet af de kommende måneder Copenhagen Fintech Lab, som får til huse i Finansforbundets lokaler på Applebys Plads. Læs mere på www.cphfintechlab.io

Læs fælles pressemeddelse fra Copenhagen Fintech her

Kontakt: Kent Petersen via Kristian Lind, 61204214