15-01-2018 | Kristian Lind , kl@finansforbundet.dk

Beskæftigelsesministeren og Disruptionrådet besøger Copenhagen Fintech Lab

Copenhagen Fintech Lab, som holder til i Finansforbundets lokaler og huser ca. 160 iværksættere, får besøg af beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) og deltagere fra Disruptionrådet d. 22. februar.

​Opdateret 18/1: Besøget var oprindelig planlagt til d. 22. januar, men er rykket til 22. februar.

Siden etableringen af Copenhagen Fintech Lab i september 2016 er antallet af virksomheder i fællesskabet vokset støt, så der nu sidder op mod 160 iværksættere i huset. Disruptionrådets besøg er en inspirationstur for at lære om Fintech og de anvendelsesmuligheder, som teknologierne har ift. andre vækstbrancher.

'Vi gik ind i Copenhagen Fintech, fordi her ligger et område med potentiale for job- og væstskabelse i Danmark, hvis man bringer de rigtige parter sammen om at trække i fælles retning. Det er i vores optik den rigtige vej frem, hvis vi skal udnytte de muligheder, der ligger i den digitale udvikling, og det er i al beskedenhed måske også noget, som andre brancher kunne lade sig inspirere af', siger Kent Petersen, formand for Finansforbundet.

Copenhagen Fintech er etableret i et samarbejde mellem organisationer og virksomheder i finanssektoren med opbakning fra Københavns Kommune, og partnerkredsen tæller nu Finansforbundet, Finans Danmark, Københavns Kommune, Spar Nord, Nets, Sparekassen Sjælland-Fyn, Købstædernes Forsikring, Skandia og SDC.

'Det er måske lidt utraditionelt land for os som fagforening at involvere os i skabelsen af startup-miljøer, men det brede samarbejde bag kan faktisk skabe noget som Danmark har brug for, og det er Copenhagen Fintech Lab et eksempel på. Vi ser det som helt centralt for os som fagforening at være på forkant med fremtidens finansielle arbejdsmarked og de kompetencer, der bliver brug for. Her kan vi hente konkrete erfaringer fra Copenhagen Fintech Lab, og det tror jeg egentlig også, at man kan drage nytte af i et samfundsperspektiv', siger Kent Petersen.

Kontakt: Kent Petersen via Kristian Lind, 61204214