15-03-2016

Arbejdsglæde på dagsordenen på medlemsmøder med Sydbank Kreds

På medlemsmøder i område Sønderjylland, CBF, Kolding og på Peberlyk gentog Sydbank Kreds succesen med at sætte arbejdsglæde på dagsordenen.

Jon Kjær Nielsen var igen inviteret med til medlemsmøderne for på en morsom, nærværende og uhøjtidelig måde at dele ud om sin viden, hvorfor arbejdsglæde er så vigtigt. Jon Kjær Nielsen formåede via øvelser i løbet af aftenen at give medlemmerne inspiration til, hvordan vi hver især kan være med til at fastholde arbejdsglæde og trivsel i hverdagen.

Havde du ikke mulighed for at deltage i et af medlemsmøderne og ønsker at vide mere omkring Jon Kjær Nielsen og hans ideer, så tjek Sydbank Kreds Trivsels- og Arbejdsglædeværktøjskasse.

Sydbank Kreds og Finansforbundet tilpasser sig forandringerne i Finanssektoren

Værdien af et medlemskab i dag skal være meget mere end en "forsikring" i tilfælde af arbejdsløshed. Det handler også om sparring til hvordan, hvor henne og hvor meget du skal investere i dig selv og dit arbejdsliv.

På medlemsmøderne havde vi blandt andet dialog om, hvad Sydbank Kreds kan gøre for at støtte op omkring medlemmerne i deres hverdag? Det kan vi for eksempel gøre på tre måder:

• Worklife Investment
  • Finanskompetencepuljen
  • Overenskomstforhandlinger 2017

Worklife Investment (Vær førstevælger i dit arbejdsliv)

Worklife Investmest (WLI) er Finansforbundets flagskib. Seneste tiltag fra Sydbank Kreds er "WLI - Hands on"-kurser. Hold øje med Sydbank Kreds hjemmeside - der kommer snart en artikel, hvor nogle af dine kolleger fortæller, hvad kurset har givet dem. Tilbuddet gælder alle medlemmer. Ta' fat i din tillidsmand eller områdeansvarlig fra Sydbank Kreds - de vil hjælpe dig med at få arrangeret en aften om WLI i din afdeling/område.

Finanskompetencepuljen – 60 mio. kr. til uddannelse

Ved OK 2014 blev der forhandlet 60 mio. kr. hjem til uddannelse til medarbejder ansat i finanssektoren. Vi vil gerne opfordre alle, til at gå ind på Finanskompetencepulje.dk og ansøge om en af de nævnte uddannelser. Vi modtager også meget gerne "indspark" fra dig, hvis du har en god ide til en uddannelse der bør være med her.

Overenskomstforhandlinger 2017

I Sydbank Kreds er vi meget opmærksomme på, at det er jer medlemmer, som kender jeres hverdag og arbejdsvilkår bedst. Det er for eksempel via seneste medlemsundersøgelse, at du har haft mulighed for at få indflydelse på fremtidige arbejdsvilkår for dig og dine kolleger.

En svarprocent på 53 i Sydbank Kreds har været en af sektorens højeste, hvilket vidner om et stort engagement og involvering fra vores medlemmer. Det sender et stærkt signal om, at vi i Sydbank står sammen om at sikre gode arbejdsvilkår.

Når resultatet af undersøgelsen ligger klar i juni 2016, vil Sydbank Kreds i samarbejde med din tillidsmand invitere til medlemsmøde med temaet "Hvad er de 3 vigtigste krav for dig til den kommende overenskomst 2017!".