Brug din tillidsmand

Når du oplever udfordringer på dit arbejde eller har behov for faglig eller personlig sparring, kan du gøre brug af din tillidsmand.

Tillidsmanden er arbejdspladsens bindeled, fordi tillidsmanden både har kontakten til ledelsen og til medarbejderne. Du kan bruge din tillidsmand i vanskelige situationer som ved advarsler eller afskedigelser. Men du kan også tage fat i din tillidsmand, hvis du har behov for at drøfte en hvilken som helst situation fra dit arbejdsliv.

En kompetent, neutral part

Din tillidsmand har tavshedspligt, så du behøver ikke at frygte, at fortrolige informationer kommer videre. Desuden har din tillidsmand været igennem Finansforbundets uddannelse for tillidsmænd og har et godt kendskab til overenskomsten. Derfor er tillidsmanden rustet til at hjælpe dig i mange forskellige situationer.

I de fleste situationer kan det være en fordel at løse konflikter på arbejdspladsen i samarbejde med tillidsmanden, fordi det er en neutral part, som du ofte kender godt.

Oversigt over tillidsmænd

Her kan du se, hvem der er din tillidsmand.

Se skema over tillidsmænd i NYKREDS (pdf)

Se billeder af tillidsmænd i NYKREDS (pdf)

Kontakt os

Har du ingen tillidsmand i din afdeling, eller er du ikke klar over, hvem der er din tillidsmand, så kontakt NYKREDS på tlf. 44 55 25 00.