31-01-2013 |  Charlotte Ahlburg Andersen

Bevæg dig - bevar dig!

Bevæg dig - bevar dig! Det er mantraet, når det kommer til arbejdsmiljø i Nordea. Det er sådan set ikke raketvidenskab, men blot en lille hjælp til at modvirke fysisk inaktivitet i løbet af livet.

Arbejdsmiljørepræsentanterne i Nordea udvikles og uddannes hele tiden, for både A- og B-repræsentanterne mødes til en uddannelsesdag hver 9. måned.

Sidste uddannelsesdag løb af stablen sidst i november, og deltagerne gik derfra med ny inspiration, som de er klar til at dele med dig.

Du kan også gøre noget selv

På uddannelsesdagen var der også tid til at inspirere hinanden til at gå hjem og skabe fysisk aktivitet i afdelingen. En repræsentant foreslog, at man kunne aftale rabatordninger med sit lokale fitnesscenter, eller måske udfordre den nærmeste filial i en konkurrence. En anden fortalte, hvordan deres lokale smileyordning havde sat fokus på trivsel. Her gav medarbejderne dagen en smiley, og på det efterfølgende morgenmøde var de mange smileys et godt udgangspunkt til at få talt om trivsel.

Har du også lyst til at blive inspireret til en mere fysisk hverdag med større trivsel for din afdeling? Besøg intranetsiderne under Medarbejder/ Arbejdsmiljø/ Arbejdsmiljøorganisation/ Arbejdsmiljøudvalget.

Links til intranettet