04-03-2013 |  Sabina Furbo

12 millioner i bonus til medlemmerne

Medlemmer af Finansforbundet optjente i 2012 knap 12 millioner kroner i bonus ved at handle med Forbrugsforeningens bonus- og betalingskort. Det svarer til 1.172 kroner per medlemskonto.

​Det kan betale sig at benytte sig af, at man som medlem af Finansforbundet kan få et bonus- og betalingskort fra Forbrugsforeningen. Alene i 2012 optjente de knap 10.000 medlemmer, der har et kort, 12 millioner kroner i bonus. Det svarer til, at hvert aktivt medlem scorede 1.172 kroner i bonus. Penge, som bliver sat direkte ind på deres medlemskonto i Forbrugsforeningen.

Næstformand i Finansforbundet, Michael Budolfsen glæder sig over, at så mange medlemmer kan få en kontant bonus ud af et medlemskab.

”Det er jo fantastisk, at man får 100 kroner tilbage i bonus hver måned på sit kontingent. Forbrugsforeningen udvikler sig jo hele tiden og der kommer nye spændende tilbud, som er lukrative for vores medlemmer”.

Det er dog ikke alle, der husker at svinge kortet i de mere end 4600 forretninger, der er med i samarbejdet. Mange medlemmer af Forbrugsforeningen modtager bonusbeløb på langt over 10.000 kroner, hvilket som bekendt er rigeligt til at dække det faglige kontingent. Et medlem af Finansforbundet fik da også et bonusbeløb på ikke mindre end 18.013 kroner i 2012.

De typiske forbrugere af FBF benytter kortet til køb af rejser hos Spies og StarTour, benzin hos Uno-X, elektronik hos især Fona og til byggemarkedsartikler hos Silvan. Det, der adskiller dem, der virkelig får udnyttet kortet, fra de øvrige er typisk, at man også husker at bruge mulighederne hos de cirka 130 øvrige brancher. Her kan blandt andet nævnes restauranter og cafeer, frisører, tandlæger og oplevelsessteder som Zoologisk Have og Bakken samt mere end 300 internetbutikker.

Forbrugsforeningen fik i alt en omsætning på 3,17 milliarder kroner i 2012, og der bliver år for år optjent cirka kr. 200 millioner i bonus til det stigende antal medlemmer, som nu udgør 197.000.

Få et bonus- og betalingskort ved at melde dig ind i FBF

Læs mere om kortet