10-04-2013

Hvilke ønsker har du til din overenskomst?

Hvad er vigtigt for dig i dit arbejdsliv? Det har du nu mulighed for at give udtryk for ved at tilkendegive dine ønsker til overenskomsten

​I 2014 skal der indgås ny standardoverenskomst for sektoren og ny virksomhedsoverenskomst for Danske Bank. Vi forventer, at det bliver nogle vanskelige forhandlinger.

Det er derfor rigtig vigtigt, at du fortæller os, hvilke emner du prioriterer at få med i din overenskomst. Som medlem af Finansforbundet og Danske Kreds kan du nemlig få indflydelse på, hvad der skal med i overenskomsten.

Selvom der stadig er lang tid til 2014, så er der meget forarbejde, der skal laves, før parterne kan sætte sig til forhandlingsbordet. Derfor indsamler Danske Kreds allerede nu medlemmernes ønsker til den nye overenskomst.

Giv dine ønsker til kende

Din tillidsmand har mere information om, hvordan du kan komme med dine ønsker. Har du ingen tillidsmand i dit område, er du meget velkommen til at skrive dine ønsker direkte til Danske Kreds på mail@danskekreds.dk og vedhæfte et kravsskema, som du finder i den grå boks nedenfor. Skriv ”OK2014” i emnefeltet.

Du skal beskrive og begrunde ønsket på en sådan måde, at det er let at forstå for andre, hvad du godt kunne tænke dig og hvorfor. Ønskerne skal være indsendt senest den 3. maj.

Har du spørgsmål eller kommentarer, er du meget velkommen til at kontakte din tillidsmand eller Danske Kreds.