23-04-2013

Gør din kollega en forskel?

Hvis du har en kollega, som gør en forskel i dit arbejdsliv, er det nu, du skal indstille ham eller hende til Danske Kreds’ jubilæumsfond

”Værdifuld hjælp og vejledning i svære stunder, opmærksom og omsorgsfuld og gør en forskel i hverdagen.” Det var bare nogle af begrundelserne, da fem Danske Kreds-medlemmer i 2012 modtog legater fra Danske Kreds’ Jubilæumsfond.

Igen i år uddeler Danske Kreds legater fra Jubilæumsfonden den 14. juni 2013. Så hvis du har en kollega, som klapper de andre på skulderen og får mundvigene til at vende opad, så er det måske på tide, at din kollega får et skulderklap tilbage.

Hvis din kollega gør arbejdslivet lidt nemmere og sjovere for medlemmerne af Danske Kreds, er det nu, du skal indstille ham eller hende til legatmodtager af Danske Kreds’ jubilæumsfond. Danske Kreds skal have din indstilling senest torsdag den 25. april 2013 kl. 12.

Anerkendelse for en særlig indsats

Jubilæumsfondens formål er at virke til gavn for medlemmerne af Danske Kreds. Jubilæumsfonden kan uddele legatportioner til enkeltpersoner eller persongrupper som påskønnelse for en særlig indsats for medlemmerne eller som en tilskyndelse til gennemførelse af specielle arbejdsopgaver til gavn for medlemmerne.

Jubilæumsfonden kan også tilgodese kollegaer, som medvirker til at rejse og fastholde debatter om arbejdsmæssige forhold med henblik på at forbedre disse. Ligeledes kan kollegaer, der med deres
hjælpsomhed har bidraget til, at hverdagen opleves positiv og overskuelig, komme i betragtning.

Uddelingen finder sted den 14. juni 2013, og legaterne er skattepligtige for modtagerne.

Sådan indstiller du en kollega:

Du skal indsende forslag til legatmodtagere – skriftligt og med
begrundelse for forslaget – til:

Jubilæumsfonden
c/o Danske Kreds
Carl Gustavs Gade 2, 2. sal
2630 Taastrup

Eller via e-mail til: mail@danskekreds.dk skriv ”Jubilæumsfonden” i
emnefeltet.

Fondsbestyrelsen skal have modtaget forslag til legatmodtagere
senest den 25. april 2013 kl. 12.