14-02-2013

Få indflydelse på din overenskomst

Den 18. februar gennemfører Finansforbundet en stor spørgeundersøgelse, hvor alle medlemmer får mulighed for at give deres mening til kende om, hvad overenskomsten skal indeholde

Forberedelserne til forhandlingerne om overenskomsten 2014 er i fuld gang. I den forbindelse modtager alle aktive medlemmer en invitation via mail til at deltage i Finansforbundets undersøgelse.

I undersøgelsen får du mulighed for at komme med dit bud på, hvilke emner der er vigtigst for dig at få med til forhandlingsbordet, når den næste overenskomst skal forhandles hjem.

Du modtager invitationen til at deltage i undersøgelsen den 18. februar. Sammen med invitationen følger en forklaring på, hvordan du deltager. Du kan evt. videresende mailen til din private mail, så du kan svare på undersøgelsen derhjemme, når du har god tid til det.

Danske Kreds og Finansforbundet opfordrer alle medlemmer til at svare på undersøgelsen og få indflydelse på overenskomsten. Jo højere svarprocenten fra medlemmerne bliver, jo mere overbevisende vil undersøgelsen fremstå over for arbejdsgiverne. Desuden er det vigtigt, at de krav, der bliver rejst ved forhandlingsbordet, er i overensstemmelse med medlemmernes ønsker.