08-04-2014

Danske Kreds' Jubilæumsfond

Har din kollega fortjent et ekstra skulderklap? ”Den slags medarbejder der gør, at Danske Bank går en lysere fremtid i møde.” ”Vellidt af samtlige kollegaer, har en fantastisk lune og er først tilfreds, når alle er glade og smilende.”

Sådan lød et par af begrundelserne, da seks medlemmer af Danske Kreds i 2013 modtog legater fra Danske Kreds’ Jubilæumsfond. De seks modtagere var blevet indstillet til Danske Kreds’ Jubilæumsfond for at gøre en ekstraordinær indsats til gavn for deres kollegaer.

Anerkendelse for en ekstra indsats. Har du også en kollega, som klapper de andre på skulderen og får mundvigene til at vende opad og arbejdsglæden til at stige et par grader i din afdeling? Så er det måske på tide, at din kollega får et skulderklap tilbage. Hvis du har en kollega, der gør livet lidt nemmere for medlemmerne af Danske Kreds, er det nu, du skal indstille ham eller hende til legatmodtager af Danske Kreds’ jubilæumsfond. Husk at begrunde i din indstilling, hvorfor lige netop din kollega har gjort sig fortjent til Danske Kreds’ Jubilæumsfond.

Jubilæumsfondens formål er at virke til gavn for medlemmerne af Danske Kreds. Jubilæumsfonden kan uddele legatportioner til enkeltpersoner eller persongrupper som påskønnelse for en særlig indsats for medlemmerne eller som en tilskyndelse til gennemførelse af specielle arbejdsopgaver til gavn for medlemmerne.

Jubilæumsfonden kan også tilgodese kollegaer, som medvirker til at rejse og fastholde debatter om arbejdsmæssige forhold med henblik på at forbedre disse. Ligeledes kan kollegaer, der med deres hjælpsomhed har bidraget til, at hverdagen opleves positiv og overskuelig, komme i betragtning.

Uddelingen finder sted den 13. juni 2014.

Legaterne er skattepligtige for modtagerne.

Sådan indstiller du en kollega

Du skal indsende forslag til legatmodtagere – skriftligt og med
begrundelse for forslaget – til:

Jubilæumsfonden
c/o Danske Kreds
Carl Gustavs Gade 2, 2. sal
2630 Taastrup
Eller via e-mail til: mail@danskekreds.dk skriv ”Jubilæumsfonden” i
emnefeltet.

Fondsbestyrelsen skal have modtaget forslag til legatmodtagere senest den 14. april 2014 kl. 12.