Fra alle os til alle jer: Glædelig jul og godt nytår

Har julefreden sænket sig, eller er der stadig ”voldsom trængsel og alarm” for at nå det hele? Uanset hvad, vil vi i Finansforbundet i Nordea ønske jer en rigtig glædelig jul.

19. dec. 2023
Dansk / English

Der er sket meget i 2023. Vores formentlig største medlemsmøde nogensinde blev holdt i marts måned. Nemlig vores generalforsamling, hvor vi var hele 900 deltagere. En tredjedel deltog på Crowne Plaza i Ørestad og resten var med enten hjemmefra eller som deltagere i de 31 lokale arrangementer, der blev holdt i hele Danmark.

Gik du glip af generalforsamlingen, eller har du lyst til at gentage succesen, så sæt kryds i kalenderen 19. april 2024, hvor vi mødes til generalforsamling næste gang.

I sommer indgik vi en ny virksomhedsoverenskomst med Nordea. Forhandlingerne var hårde, men det lykkedes os at lande en aftale, hvor ’lagkagen’ var større: Den samlede stigning i løn og pension til os i Nordea er højere end den, der var aftalt i standardoverenskomsten til alle i sektoren.

Vores formand gennem de seneste fire år, Dorrit Brandt, blev i september valgt til formand for Finansforbundet. Det er tredje gang ud af fire, at Finansforbundets formænd kommer fra Unibank/Nordea. Valget af Dorrit betød, at også Finansforbundet i Nordea fik nyt formandskab, idet Kasper Skovgaard Pedersen blev konstitueret som ny formand, mens Mette Balck Mejlby fortsætter som næstformand.

Vi er din fagforening i både medgang og modgang. Hundredvis af medlemmer har i årets løb fået sparring og rådgivning af tillidsrepræsentanter og sagsbehandlere, og vi har bistået ved talrige personalesager.

Tusind tak til de 150 fællestillids-, tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter for at være medlemmernes talerør lokalt og være med til at sikre bedre vilkår. I denne tid er der valg af tillidsrepræsentanter for den næste 2-årige periode. Kæmpestort tillykke til ny- og genvalgte og tusind tak for indsatsen til jer, der stopper eller holder pause.

Det har været en fornøjelse at møde en masse kolleger ved vores mange synlighedsevents i bl.a. Metro og Hermes Hus, til medlemsmøder og ved andre lejligheder.

Vi er taknemmelige for jeres opbakning til fællesskabet, og vi vil gerne have jer endnu tættere på ved at sætte endnu større fokus på involvering, indflydelse og transparens. Hvis du har ønsker til Finansforbundet i Nordea, så kontakt os endelig.

Med ønsket om en glædelig jul og et godt nytår!

Fra alle os i Finansforbundet i Nordea:

Fra venstre mod højre: Lisbeth Møller Gladov, Jeppe Lermark Pieszak, Natascha Bødker Nielsen, Ole Lund Jensen, Louise Naur, Christine Asmussen, Nimra Fakhri og Mona Svan.

Billedet blev taget en dag, hvor flere var på ferie, syge eller til møder andre steder. Ikke med på billedet: Kasper Skovgaard Pedersen, Mette Balck Mejlby, Louise Have Lund, Katja Larsen, Charlotte Hansen, Heidi Winther og Jesper Kiby Denborg.