Christiane Vejlø: Mennesker vs. AI OGSÅ FOR IKKE-MEDLEMMER, ANSAT I SDC

Ikke-medlemmer
Åben

Kun for ansatte i SDC.

Kom og hør Christiane Vejløs oplæg, fordi der i en verden fuld af AI, mere end nogensinde, er brug for mennesker.

I takt med kunstig intelligens hastige udvikling rejser spørgsmålet sig om menneskets
fremtidige rolle i en maskindomineret verden.
Frygten for jobtab til automatisering og erstatning af robotter er reel, men Christiane Vejlø
tilbyder med oplægget her et beroligende perspektiv.
I hendes foredrag udforskes vigtigheden af menneskelige egenskaber som kreativitet, empati
og kompleks problemløsning.
Med støtte fra forskning og eksempler fra både historisk filosofi og fremtidige science fiction-scenarier, argumenterer hun for, at netop disse menneskelige træk vil blive endnu mere
værdifulde i en teknologisk fremtid.

7.30-8.00 Check ind, kaffe og croissant
8.00-9.00 Christiane Vejløs om kunstig intelligens
09.00 Tak for idag og god arbejdslyst!

Om oplægsholder
Gennem ledende stillinger i tele- og mediebranchen har Christiane Vejlø siden 2001 haft særlig fokus på teknologisk innovation og etiske problemstillinger i det digitale rum.
Hun har fungeret som rådgiver for flere regeringer, og hun er hyppig taler i dansk erhvervsliv og på konferencer i ind- og udland. Vejlø har særligt fokus på hvilken indflydelse kunstig intelligens har på mennesker, jobs og samfund. Et emne hun behandler i bogen Argumenter for mennesker (2023).
Christiane har gennem sit arbejde altid haft fokus på samspillet mellem den digitale udvikling, og de mennesker der lever med konsekvenserne af den.
Med en antropologisk tilgang til digitale fænomener ligger opmærksomheden især på kulturen og etikken.

Ikke medlem?
Er du ikke medlem af Finansforbundet kan du tilmelde dig dette arrangement ved at sende en mail til arrangementer@finansforbundet.dk, med fulde navn, telefon, e-mail og arbejdsplads. Ved tilmelding giver du samtykke til, at Finansforbundet må kontakte dig telefonisk, pr. mail eller via sociale medier (Meta, Google, YouTube og LinkedIn). Samtykket kan til en hver tid tilbagekaldes ved at sende en mail til afmeldsamtykke@finansforbundet.dk

Center for læring og udvikling

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund