Trivsel er fundamentet

Det går fremad med trivslen i sektoren, men vi er langtfra i mål. Derfor skal vi og ledelserne lære af det, der styrker trivslen og giver gladere medarbejdere.

 

 

 

 

Se kursuskataloget for 2. halvår 2016

Få et overblik over alle de spændende kurser, som Finansforbundet tilbyder i 2. halvår 2016.

 

 

Gladere kunder giver gladere medarbejdere

I Danske Banks personal banking-område er antallet af medlemmer, der føler sig stressede, blevet halveret på blot et år, viser Danske Kreds’ trivselsundersøgelse. Et farvel til salgsmål, fuld fokus på kundetilfredshed og indførelsen af lokal beslutningskraft hos den enkelte medarbejder er nogle af forklaringerne på den bedre trivsel ifølge både medarbejdere og ledelse.

Det digitale krydspres

Bliv klogere på, hvordan den digitale tidsalder truer finanssektoren. Den 5. september sætter professor Jan Damsgaard fokus på det digitale krydspres – nemlig kombinationen af globalisering, deregulering og digitalisering.