Om IT-klubben

Del siden:

Om IT-klubben

IT-klubben er Finansforbundets faglige fællesskab for IT-medlemmer. Det betyder, at medlemmerne har et forum hvor deres IT-faglighed og de IT-faglige problemstillinger kan bringes til debat.

Klubben er organiseret med en stor decentral involvering. De enkelte kredse foretager udpegning til klubben, og de udpegede er ansvarlige for at "bære" IT-klubben ud på de arbejdspladser de repræsenterer.

IT-tillidsmændene er naturligvis en stor del af omdrejningspunktet for klubbens arbejde. Derfor bliver de også inddraget, både via de personer der er udpeget til IT-klubben, og via arrangementer og netværksaktiviteter fra det centrale Finansforbund.

Der er skabt en vej til indflydelse via de politiske ansvarsområder. IT-klubben kan indstille emner til behandling i ansvarsområderne. Førhen skulle alt via kredsene, men det er ikke længere nødvendigt.

Kontakt os hvis du er i tvivl

Simon Schou

Konsulent Politisk afdeling, Analyse