Om IT-klubben

Del siden:

Om IT-klubben

IT-klubben er Finansforbundets faglige fællesskab for IT-medlemmer. Det betyder, at medlemmerne har et forum hvor deres IT-faglighed og de IT-faglige problemstillinger kan bringes til debat.

Klubben er organiseret med en stor decentral involvering. De enkelte kredse foretager udpegning til klubben, og de udpegede er ansvarlige for at "bære" IT-klubben ud på de arbejdspladser de repræsenterer.

IT-tillidsmændene er naturligvis en stor del af omdrejningspunktet for klubbens arbejde. Derfor bliver de også inddraget, både via de personer der er udpeget til IT-klubben, og via arrangementer og netværksaktiviteter fra det centrale Finansforbund.

Der er skabt en vej til indflydelse via de politiske ansvarsområder. IT-klubben kan indstille emner til behandling i ansvarsområderne. Førhen skulle alt via kredsene, men det er ikke længere nødvendigt.

Kontakt os hvis du er i tvivl

Simon Schou

Konsulent Politisk afdeling, Analyse

M: 24 79 11 28

ANDRE EMNER

Alle

Artikler fra Magasinet Finans

3/9/2013

Han fortæller historier med musikken

Mads Langer bruger musikken til at udtrykke sig og fortælle historier. Til efteråret har du mulighed for at opleve ham til en intimkoncert på fem af Finansforbundets medlemsmøder.

29/10/2012

Skulle samles op fra bunden efter fyring

Halvandet år med dårligt arbejdsmiljø og en efterfølgende fyring havde efterladt 47-årige Bahija Andersen vred og såret, men i dag føler hun sig stærkere end nogensinde takket være hjælp fra forbundet.

11/8/2014

Har du forsikret dine børn?

Børn er ikke forsikret af kommunens forsikringer, når de leger i skolegården eller i fritidsordningen. Hvis dit barn slår en fortand ud i frikvarteret, og du ikke selv har forsikret barnet, ja så står du helt alene med tandlægeregningen. Som medlem af Finansforbundet kan du få særlige medlemsfordele hos Alka.

2/9/2013

God selskabsledelse skaber tillid

Professor på CBS Caspar Rose skød første omgang af Finansforbundet University i gang med en forelæsning om god selskabsledelse baseret på hans nyeste undersøgelse af, i hvor høj grad børsnoterede virksomheder lever op til anbefalingerne om god selskabsledelse.