Om IT-klubben

Del siden:

Om IT-klubben

IT-klubben er Finansforbundets faglige fællesskab for IT-medlemmer. Det betyder, at medlemmerne har et forum hvor deres IT-faglighed og de IT-faglige problemstillinger kan bringes til debat.

Klubben er organiseret med en stor decentral involvering. De enkelte kredse foretager udpegning til klubben, og de udpegede er ansvarlige for at "bære" IT-klubben ud på de arbejdspladser de repræsenterer.

IT-tillidsmændene er naturligvis en stor del af omdrejningspunktet for klubbens arbejde. Derfor bliver de også inddraget, både via de personer der er udpeget til IT-klubben, og via arrangementer og netværksaktiviteter fra det centrale Finansforbund.

Der er skabt en vej til indflydelse via de politiske ansvarsområder. IT-klubben kan indstille emner til behandling i ansvarsområderne. Førhen skulle alt via kredsene, men det er ikke længere nødvendigt.

ANDRE EMNER

Alle

19/2/2015

Finansnet bliver en del af Finansforbundet.dk

Fra den 1. marts har vi lagt Finansnet sammen med Finansforbundet.dk. Det betyder, at du fremover kun skal søge information ét sted, nemlig på vores hjemmeside www.finansforbundet.dk. Som login skal du som sædvanligt bruge medlemsnummer og adgangskode.

Finansforbundet i medierne

Finansforbundets formand Kent Petersen skriver her om den seneste tids medieomtale.

Februarnyt fra Finansforbundet

Læs blandt andet om lønundersøgelsen, privatøkonomisk basar for unge samt om arrangementer for ledere og projektledere.

11/2/2015

Signalet fra Nordea er et principielt problem

Årsregnskabet fra Nordea blev som bekendt præsenteret den 28. januar. Og ud over et bundlinjeplus på i omegnen af 32 milliarder kroner og det, der i pressen hed ”udbyttefest” for aktionærerne, blev regnskabet også ledsaget af udsigten til en lønforhøjelse for bestyrelsen på ikke mindre end 15,5 procent.